Subject: Valdeku tn 107b kinnistule kavandatava tootmishoone püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu
From: Alice Laanemägi <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Thu, 19 Jun 2025 09:47:30 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Nõmme Linnaosa Valitsus avalikustab Valdeku tn 107b kinnistule kavandatava
tootmishoone püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu.

Nõmme linnaosa üldplaneeringu kohaselt asub Valdeku tn 107b kinnistu
segahoonestusega alal, kuhu võib kavandada elamuid, ühiskondlikke ehitisi,
sh riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutusi, kaubandus- ja
teenindusettevõtteid, äri- ja büroohooneid, keskkonda mittehäirivat
väiketootmist, kultuuri- ja spordiasutusi jm linnalikku elukeskkonda
teenindavaid funktsioone.

Projekteerimistingimuste eesmärk on määrata tingimused Valdeku tn 107b
kinnistule tootmishoone püstitamiseks.

Hoone võib kavandada idapoolsest krundipiirist ca 0,4 m kaugusel,
läänepoolsest krundipiirist ca 18 m kaugusele, Kvartsliiva tn 4 töökojast
ca 10 m kaugusele ning Valdeku tänavaga paralleelselt. Hoone kavandamisel
krundi piirile lähemale kui 4 m tuleb teha koostööd naaberkinnistu
omanikuga ning koostöö dokumenteerida. Tagada tuleb tuleohutus ja
naabrusõigused.

Arvestades piirkonna hoonestust ja Nõmme linnaosa üldplaneeringut on
võimalik määrata Valdeku tn 107b tootmishoone ehitisealuseks pinnaks 660
m² ja kõrguseks 15 m ning kogu krundi täisehituseks kuni 51%.

Kohaliku omavalitsuse üksus võib planeerimisseaduse § 125 lõike 5 alusel
lubada detailplaneeringu koostamise kohustuse korral detailplaneeringut
koostamata püstitada või laiendada projekteerimistingimuste alusel
olemasoleva hoonestuse vahele jäävale kinnisasjale ühe hoone ja seda
teenindavad rajatised, kui:

1.	ehitis sobitub mahuliselt ja otstarbelt piirkonna väljakujunenud
keskkonda, arvestades sealhulgas piirkonna hoonestuslaadi;
2.	üldplaneeringus on määratud vastava ala üldised kasutus- ja
ehitustingimused, sealhulgas projekteerimistingimuste aluseks olevad
tingimused, ning ehitise püstitamine või laiendamine ei ole vastuolus ka
üldplaneeringus määratud muude tingimustega.

Projekteerimistingimuste taotluse ja selle lisamaterjalide avalik
väljapanek toimub 3. juulist kuni 18. juulini 2025 Nõmme Linnaosa
Valitsuse ruumides, Valdeku tn 13, I korruse fuajees, küsida infoletist.

Projekteerimistingimuste taotlusega nr 2511002/10887 ning Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti koostatud projekteerimistingimuste eelnõuga on
võimalik tutvuda Tallinna projekteerimistingimuste ja ehitusprojektide
registris veebiaadressil:

https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/hvOtNli0zth5pzS.

1.	Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse
korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale
haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid.
Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks on avaliku väljapaneku
lõppemise kuupäev.
2.	Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid
või vastuväiteid ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku
istungit läbi viimata.

Menetlusosaline loetakse asja arutamisest avalikul istungil loobunuks, kui
haldusorgan on väljapaneku alguses või menetlusest teatamisel teinud
ettepaneku asja arutamiseks ilma avalikku istungit läbi viimata ja
menetlusosaline ei ole ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks
esitanud selle suhtes vastuväiteid (alus haldusmenetluse seaduse § 50
lõige 3).

Info tel 645 7300. Ettepanekud ja vastuväited palume esitada e-posti
aadressil: [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Nõmme arhitekt

Volitatud arhitekt 7

Linnamajanduse osakond

Tel +372 6457300